seo

Hvorfor taler man så meget om SEO i forbindelse med lige Google?

Hvorfor taler man så meget om SEO i forbindelse med lige Google?

Det er faktisk både pudsigt og så ikke så forkert, at man mest bruger SEO aktivt i forbindelse med søgninger på Google.

(Vi vil i den her artikel ikke gå så meget i dybden med, hvad SEO er i detaljer, så det håber vi for dig, at du har en del forhåndsviden om, så du kan få det meste gavn af denne artikel.)

For når man bruger termen i fagpraksis, så siger man egentlig, at man bruger det til søgemaskinerne, men hvis du skal være helt ærlig, hvor tit bruger du så andre søgemaskiner end Google?

Du kender måske navnene på andre, men det ser helt forkert ud, når man begynder at søge andre steder, fordi det virker uvant, men mest (og vigtigst) af alt – Google giver de bedste resultater.

Derfor vælger de fleste mennesker da også at have Google som deres startside på deres internetbrowser, fordi man ofte åbner denne for at søge efter noget; og selv hvis man leder efter en specifik hjemmeside, så søger man efter den på Google mange gange.

Derfor kan man sige, at der er forskel på det teoretiske og det praktiske ved brugen af SEO, for i teorien handler SEO om brugen ved de fleste mange andre søgemaskiner, man kan komme på, men når man skal til at bruge det aktivt og implementere, så omhandler det det meste af tiden om Google.

Google har simpelthen øvet sig længe på at sørge for, at deres søgninger giver de bedste resultater, og de er ikke kommet sovende til det.

Deres algoritmer bliver hele tiden tilpasset efter, hvad der fungerer for SEO, og det er med alt sammen til gavn for den søgende.

Derfor sværger de fleste internet-brugere da også til Google, når de skal søge noget frem.

Og sålede siger man også, at man “googler” noget nu om dage, end at man bare søger noget frem.